בלוג

איך שמים כיסא תינוק באוטו?

כיסא בטיחות לתינוק

את בטח תופתעי לשמוע, אבל במדינה הקטנה שלנו – רק אחד מתוך ארבעה כיסאות בטיחות לתינוק מותקן כראוי. האחוז הקטן הזה לא נובע מחוסר איכפתיות של ההורים, אלא מחוסר ידיעה על האופן שבו שמים כיסא תינוק באוטו בצורה הנכונה. מלבד חגורת הבטיחות, זה חשוב לדעת כיצד להניח את כיסא התינוק באוטו לבטיחות מרבית. אז, אחרי שאת מקפלת את העגלה ומורידה את תיק העגלה מהכתף, גלי כיצד לשים את הכיסא של הבייבי שלך באוטו.

קראו בקפידה את ההוראות של הכיסא

שימוש נכון בכיסא בטיחות לתינוק מפחית ב-70% את שיעור התמותה של ילדים ופעוטות, וכן פגיעות של תאונות דרכים. אז, לפני הכל – חשוב שאת ובן הזוג שלך תקראו לעומק את ההוראות של כיסא הבטיחות. נכון, לפעמים ההוראות נראות כמו מגילה, אבל כל שורה שם חשובה.

בחרו כיסא איכותי

בחירת כיסא בטיחות איכותי היא חיונית עבור בטיחות התינוק. אתם צריכים לבחור כיסא שמתאים לרכב שלכם וישמש אתכם בצורה הטובה ביותר. כדי לעשות את הבחירה, אתם צריכים להכיר את שני הסוגים של כיסאות הבטיחות, שנחלקים לפי אפשרויות התקנה:

עגינה של הכיסא באמצעות לאטשים/איזופיקס: עם הכיסאות האלו, יש לעגן את הכיסא באמצעות חיבור של שילדת הרכב לבסיס הכיסא.

עגינת כיסא הבטיחות באמצעות חגורת בטיחות

מדי שנה יוצאים דגמים חדשים של כיסאות בטיחות לתינוקות. אם אתם עומדים להיות הורים לראשונה, מומלץ לבחור את הדגם האיכותי והבטיחותי ביותר שזמין.

כיצד מעגנים כיסא בטיחות?

ילדים עד גיל שנה צריכים לשבת בכיסא בטיחות שפונה נגד כיוון הנסיעה. תקנה 38א' מורה על כך בשל היתרון של נסיעה נגד כיוון הנסיעה. בנוסף, יש לשים את הכיסא במושב האחורי ולא הקדמי. ישיבה אחורה מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לפציעות במהלך תאונות או אירועים לא צפויים.

אם אתם דואגים, תוכלו לשים מראה במושב האחורי כדי לצפות בתינוק שלכם בכל עת. סלקל מתאים לתינוקות רכים. כיסא בטיחות לעומת זאת, מתאים לתינוקות מגיל שנה עד גיל 3, וממשקל של 9 ק"ג.

התקנת כיסא בטיחות

כדי להתקין כיסא בטיחות, אתם צריכים לשים אותו במרכז המושב האחורי של הרכב שלכם. הכיסא צריך לפנות לכיוון הנסיעה (מגיל שנה). את הכיסא אתם צריכים להתקין במרכז המושב האחורי רק אם יש בו חגורת בטיחות בעלת 3 נקודות עגינה או לטשים/איזופיקס. את העגינה צריך לבצע לפי הוראות היצרן של הרכב וכן הוראות הבטיחות של יצרן המושב.

ומה עם בוסטר?

כן, ילדים גדלים מהר… לפני שתשימו לב, אתם תצטרכו להחליף את כיסא הבטיחות בבוסטר מגביה. בוסטר צריך להתקין ממשקל של 18 ק"ג, ומגיל 5 עד גיל 10.

בנוסף, מומלץ להשתמש בבוסטר עד שילדים מגיעים לגובה של 145 ס"מ לפחות. גם את הבוסטר צריך להתקין במרכז המושב האחורי של הרכב. אם אין משענת במושב הזה – מומלץ להשתמש במושב מגביה שיש לו משענת גב.

לצאת בבטיחות מהרכב

כן, המידע למעלה הוא חשוב וגם יכול להיות מעט מלחיץ. אבל, אם תלכו לפי ההוראות – אין לכם מה לדאוג. חוץ ממושב בטיחות או בוסטר, חשוב לקחת עוד פריטים חיוניים כשאתם והילד שלכם יוצאים מהבית.

תיק לעגלה הוא הפתרון המושלם להכניס לתוכו את כל הפריטים הנחוצים לנסיעה עם מושב לתינוק או בוסטר. במיי מילושקה תוכלי למצוא תיקים ייחודיים בעיצוב בלתי נשכח שהם לא רק שימושיים, אלא איכותיים במיוחד. הבוטיק שלנו מתמחה בשיווק מוצרים לאם ולתינוק שהופכים כל יציאה למהנה, כך שאת וגם הבייבי שלכם תהיו בטוחים ושמחים בכל עת.

Back to list